Transport materiałów drewnianych i drewna

Firma V4L to ekspert w transporcie i logistyce materiałów drewnianych oraz drewna. Gwarantujemy bezpieczny i zgodny z przepisami przewóz dla producentów, dystrybutorów i odbiorców końcowych, dbając o najwyższe standardy jakości, bezpieczeństwa oraz terminowość dostaw.

Wyceń transport

    Patrycja Sidorkiewicz - Kierownik Transportu +48 607 900 580

    Ewelina Rutkowska - Kierownik Spedycji +48 607 900 576

    Venture for Logistics

    V4L to firma o ugruntowanej pozycji na rynku, specjalizująca się w kompleksowych usługach spedycyjnych zorientowanych na sektor transportu materiałów drewnianych i drewna, z siedzibą w Szczecinie i operująca na terenie województwa zachodniopomorskiego, całej Polski oraz krajów Europy Środkowej i Wschodniej.

    Transport
    Transport
    Spedycja
    Spedycja
    Logistyka
    Magazynowanie
    Magazynowanie

    Transport materiałów drewnianych i drewna

    Profesjonalny transport materiałów drewnianych i drewna wymaga nie tylko odpowiednich pojazdów i zabezpieczeń, ale przede wszystkim znajomości specyfiki tego surowca. V4L to firma spedycyjna, która zapewni terminowe dostawy, dbałość o jakość towaru i pełne wsparcie logistyczne dla branży drzewnej oraz meblarskiej.

    Venture for Logistics

    Od lat świadczymy kompleksowe usługi transportowe dla firm zajmujących się produkcją, obróbką oraz dystrybucją wyrobów z drewna. Nasza rozbudowana flota i zaplecze techniczne umożliwiają przewóz zarówno standardowych paczek desek, belek czy palet z drewnem, jak i dłużycy czy elementów wielkogabarytowych. Współpracujemy z klientami na terenie całej Polski oraz w relacjach międzynarodowych, gwarantując bezpieczeństwo ładunku na każdym etapie podróży. 

    Znaczenie drewna i materiałów drewnianych w gospodarce

    Drewno od wieków stanowi jeden z najcenniejszych surowców dla przemysłu budowlanego, meblarskiego oraz wielu innych sektorów. Obecnie wykorzystuje się je do wznoszenia konstrukcji, produkcji stolarki okiennej i drzwiowej, wytwarzania mebli, podłóg, opakowań oraz w szeregu innych zastosowań. Składy drewna, tartaki oraz producenci muszą zatem zapewnić sprawną logistykę dostaw – zarówno w wymiarze krajowym, jak i międzynarodowym.

    Drewno i materiały drewniane mogą występować w różnej formie: okrąglice, tarcica, deski, sklejka, płyty OSB, palety drewniane czy elementy gotowych konstrukcji. W każdej z tych postaci wymagają odpowiedniego zabezpieczenia i specyficznych warunków przewozu.

    Specyfika transportu materiałów drewnianych

    W przeciwieństwie do wielu innych ładunków, drewno jest surowcem wrażliwym na:

    1. Wilgoć i warunki atmosferyczne

    • Deszcze, śnieg czy nadmierna wilgotność mogą wpływać na pęcznienie, odkształcenia lub podatność na pleśń.
    • Konieczne jest stosowanie plandek, izoterm bądź kontenerów (w zależności od rodzaju drewna).

    2. Uszkodzenia mechaniczne

    • Długie belki czy płyty mogą się łamać przy niewłaściwym załadunku lub braku zabezpieczeń przed przesuwaniem się ładunku.
    • Trociny, zrębki drzewne i kora bywają przewożone wywrotkami lub w big-bagach; tu ważny jest odpowiedni sposób mocowania worków.

    3. Temperatury i nasłonecznienie

    • Niektóre gatunki drewna lub płyty drewnopochodne (np. fornirowane) źle znoszą przegrzanie; w skrajnych przypadkach może dojść do odkształceń powłok lub sklejeń.
    • W zależności od pory roku dobrze jest rozważyć transport w naczepach krytych lub kontenerach.

    4. Wymogi fitosanitarne

    • W przypadku eksportu do niektórych krajów spoza UE drewno może podlegać inspekcjom fitosanitarnym, mieć oznaczenia IPPC (ISPM 15) czy wymagać fumigacji w razie transportu do regionów o zaostrzonych przepisach

    Dedykowane środki transportu

    V4L dysponuje flotą umożliwiającą elastyczne dopasowanie do specyfiki przewozu:

    Naczepy plandekowe (firanki):

    • Popularne w transporcie desek, palet, płyt.
    • Plandeka chroni przed deszczem i promieniowaniem słonecznym.
    • Ładunek jest łatwo dostępny z boku, co przyspiesza rozładunek.

    Platformy i naczepy odkryte:

    • Dla elementów ponadgabarytowych (np. długie belki konstrukcyjne, więźby dachowe).
    • Wymagają dodatkowego zabezpieczenia przeciw warunkom pogodowym (folia, plandeka doczepiana).

    Wywrotki:

    • Idealne do transportu zrębków, trocin czy kory w większych ilościach.
    • Szybki rozładunek w tartaku czy zakładzie przetwórstwa drewna.

    Kontenery:

    • Chronią przed wilgocią i kradzieżą w trakcie długich tras morskich lub lądowych, np. przy eksporcie do dalekich krajów.

    Samochody z HDS (hydrauliczny dźwig samochodowy):

    • Przydatne w miejscach, gdzie nie ma możliwości użycia wózków widłowych ani suwnic; pozwalają na samodzielny załadunek/rozładunek.

    Dzięki takiej różnorodności jesteśmy w stanie obsłużyć jednorazowe zamówienia, jak i ciągłe dostawy – zarówno na krótkich, jak i długich dystansach.

    Bezpieczeństwo i jakość na każdym etapie

    1. Załadunek

    • Prawidłowe rozmieszczenie ładunku z uwzględnieniem rozkładu masy.
    • Zastosowanie pasów, łańcuchów, klinów blokujących przesuwanie długich elementów.
    • Ochrona przed zarysowaniem czy uszkodzeniem mechanicznych narożników (np. krawędzie desek).

    2. Transport w trasie

    • Monitorowanie pojazdu przez GPS i systemy telemetryczne.
    • Kontrola stanu plandeki czy innych zabezpieczeń (szczególnie w przypadku gwałtownych warunków pogodowych).
    • Przestrzeganie dopuszczalnej prędkości i ostrożna jazda w zakrętach (aby uniknąć przesunięć ładunku).

    3. Rozładunek

    • Weryfikacja stanu towaru przez odbiorcę.
    • Zastosowanie odpowiedniego sprzętu (np. wózki widłowe, suwnice, HDS).
    • W razie stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń – sporządzenie dokumentacji, protokołu i szybki kontakt z naszą firmą.

    Odpowiednia logistyka na każdym z tych poziomów przekłada się na niższe ryzyko strat i większe zadowolenie klientów, a także pomaga uniknąć przestojów na budowach czy w halach produkcyjnych.

    Dokumentacja i regulacje

    Transport drewna i materiałów drewnianych może wiązać się z dodatkowymi wymogami:

    • Karty WZ (wydania z magazynu): Umożliwiające identyfikację typu drewna, ilości, gatunku.
    • Faktury proforma i komercyjne (w przypadku eksportu).
    • Zezwolenia fitosanitarne: Szczególnie dla drewna przeznaczonego na eksport poza UE (potwierdzające brak szkodników, np. kornika).
    • Dodatkowe certyfikaty: FSC (Forest Stewardship Council) czy PEFC – coraz więcej odbiorców zwraca uwagę na pochodzenie drewna ze zrównoważonych źródeł.

    Nasi specjaliści pomogą w przygotowaniu właściwej dokumentacji przewozowej, tak aby uniknąć problemów na granicach czy podczas kontroli drogowych.

    Przewozy krajowe i międzynarodowe

    V4L realizuje transporty na obszarze całej Polski, jak i w ujęciu międzynarodowym:

    • Kraje ościenne: Niemcy, Czechy, Słowacja, Litwa, Ukraina – często spotykane w eksporcie/importcie drewna i półproduktów.
    • Cała Unia Europejska: Transport belek, płyt, elementów stolarki do fabryk mebli np. we Włoszech czy Francji.
    • Transporty dalekobieżne (np. do Skandynawii): organizacja przepraw promowych, ewentualne przeładunki w portach.

    Dzięki rozległej sieci partnerów i własnym zasobom możemy zaplanować trasę optymalną pod kątem czasu i kosztów, zapewniając jednocześnie należytą opiekę nad ładunkiem.

    Rozwiązania magazynowe i dodatkowe usługi

    Poza samym przewozem oferujemy też usługi magazynowe:

    • Krótko – i długoterminowe składowanie: umożliwia przechowywanie tarcicy, płyt czy elementów konstrukcyjnych do czasu, aż klient zadecyduje o dalszym transporcie.
    • Kompletacja i konfekcjonowanie: w razie potrzeby dzielimy partie drewna dla różnych odbiorców, łączymy zamówienia z wielu tartaków itp.
    • Przeładunki i konsolidacja: jeśli drewno pochodzi z kilku lokalizacji, możemy skonsolidować ładunek w jednym punkcie magazynowym, a następnie wysłać go wspólnie – co często zmniejsza koszty transportu.

    Takie elastyczne podejście pozwala dostosować się do indywidualnych wymagań producentów, dystrybutorów czy branży budowlanej.

    Zalety współpracy z V4L

    • Wieloletnie doświadczenie w transporcie surowców drzewnych i materiałów drewnopochodnych.
    • Różnorodna flota – od plandek, przez platformy, po naczepy niskopodwoziowe i pojazdy z HDS.
    • Profesjonalne zabezpieczenia chroniące towar przed wilgocią, uszkodzeniami mechanicznymi i kradzieżą.
    • Indywidualne doradztwo – dobór optymalnej trasy, rodzaju pojazdu, a także wsparcie w kwestiach dokumentacji i certyfikacji.
    • Stała komunikacja – klient ma możliwość śledzenia transportu w czasie rzeczywistym oraz szybkiego kontaktu z naszym działem spedycji.
    • Magazynowanie i przeładunki – kompleksowa obsługa logistyczna, obejmująca konsolidację i rozdział ładunków.
    Zleć transport
    Skontaktuj się z nami

    Patrycja Sidorkiewicz - Kierownik Transportu +48 607 900 580

    EWELINA RUTKOWSKA - Kierownik Spedycji +48 607 900 576

    Zapytaj o ofertę

    GRZEGORZ BURY
    GRZEGORZ BURY
    Prezes zarządu
    EWELINA RUTKOWSKA
    EWELINA RUTKOWSKA
    Kierownik spedycji
    MARTA ŚWIĄTEK
    MARTA ŚWIĄTEK
    Zastępca kierownika spedycji
    Piotr Stańczyk
    Piotr Stańczyk
    Spedytor
    Julita Grochowska
    Julita Grochowska
    Spedytor
    Patrycja Sidorkiewicz
    Patrycja Sidorkiewicz
    Kierownik transportu
    ALICJA WĘGLEWSKA
    ALICJA WĘGLEWSKA
    Zastępca kierownika transportu
    Nikola Bagińska
    Nikola Bagińska
    Asystent spedytora
    PATRYCJA JARMUŻ
    PATRYCJA JARMUŻ
    Specjalista ds. administracji
    Elwira Sztomber
    Elwira Sztomber
    Asystent ds. administracyjnych
    KAJA BURY
    KAJA BURY
    Asystent ds. administracyjnych
    Kamila Fabiańska
    Kamila Fabiańska
    Asystent ds. administracyjnych

    Sprawdź również

    Kontakt

    Otrzymaj ofertę

    Nasi eksperci są gotowi do pomocy.
    Skontaktuj się z nami, a znajdziemy najlepsze rozwiązanie.

    Napisz do nas